12 mei 2021

De titelfoto

 Ik heb iets met de foto die bovenaan dit blog staat (niet op mobiele telefoons). Ik heb hem zelf gemaakt in de tijd dat ik in het tuinhuis woonde en werkte bij het metaalverwerkingsbedrijf. Ik had nog geen enkel zicht op een huisje voor mezelf en het duurde allemaal erg lang. 

's Morgens reed ik dan in alle vroegte naar mijn werk, en het uitzicht in sommige bochten benam me soms bijna de adem, helemaal als er een laagje nevel op de grond lag. Een paar keer heb ik de auto stilgezet om een foto te maken, deze is daar één van. Ik vind het Nederland op z'n mooist. Dit was september 2019.

De foto geeft me troost. De belofte van de zonsopgang, van het leven dat (weer) mooi wordt. Sindsdien is het een soort van handelsmerk voor me geworden. Hij staat op het startscherm van mijn telefoon, in sommige digitale handtekeningen, en bovenaan dit blog. Ik stuurde hem op naar de maker van mijn website (alles-in-orde.nl) om de sfeer aan te geven die ik wilde dat de site zou uitstralen. En nu gaat de foto de basis vormen voor de cover van mijn boek.

Mooi hoe één zo'n foto inspiratie kan geven voor een hele reeks aan verschillende mogelijkheden. Benieuwd welke keus ik heb gemaakt? Binnenkort laat ik hem zien!

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...