12 oktober 2021

Het ontvouwt zich

 Er gebeuren zulke mooie dingen allemaal dat ik het graag in een blogpost zet. Het begon allemaal doordat ik ervoor koos om niet de makkelijkste weg te bewandelen op het gebied van brood op de plank krijgen. Ik bedoel maar, ik had er ook voor kunnen kiezen om te solliciteren in de productie, wat ik echt heel leuk vind. Maar als alleenstaande moeder van een intensief gezin hoopte ik er al sinds mijn loopbaancoaching op, eigen baas te worden met een zelf in te vullen agenda en een uurtarief dat ervoor zorgde dat ik het met minder dan 40 uur per week ook prima zou kunnen redden.

Als opruimcoach is dit op zich goed te realiseren. Toch leefde bij mij de wens om rechtstreeks iets te doen met mijn eigen verhaal. Tijdens een wandeling heb ik dus maar gewoon aan God gevraagd of ik met mijn verhaal de kost mocht gaan verdienen. Dat is nu denk ik een jaar geleden, en sindsdien heb ik geleefd in het vertrouwen dat het op deze manier helemaal in orde komt.

Dat is niet makkelijk, want onbewust leefden en leven er nog allerlei overtuigingen die het lastig maken om in zo'n vertrouwen te kunnen leven. Ik bedoel maar, het moet zich allemaal wel waar maken. Aan de andere kant heb ik de luxe dat ik het nog wel een tijdje kan volhouden zonder volledig inkomen. Ik heb dus gewoon de ruimte om te doen wat ik het allerliefst doe: zaadjes planten en werken aan bewustwording zonder daar direct iets voor terug te hoeven vragen. 

Sinds afgelopen zomer ben ik vooral druk bezig op LinkedIn. Ik vind het prachtig. Heel veel lezen, reageren, en zelf bijdragen schrijven. Daardoor groeit mijn netwerk en leg ik waardevolle contacten. Door één van die contacten is het gekomen dat ik vandaag een offerte mocht uitbrengen voor mijn medewerking aan een training Huiselijk Geweld voor professionals, gewoon tegen het door mij gewenste uurtarief. 

En hoewel dat de eerste concrete gebeurtenis is die geld gaat opleveren, spelen er ook al andere plannen. Later dit cursusjaar ga ik een bijdrage leveren bij de Christelijke Hogeschool Ede, en met een via LinkedIn opgedaan contact broed ik op een prachtig project. 

Dit jaar ga ik zelf ook nog een training volgen. Bij Hester Macrander ga ik leren hoe ik professionals kan trainen in de geweldloze communicatie. Zij heeft een enorme voorraad aan tools die ik me heel graag eigen wil maken, zodat ik de mensen die werken met bijvoorbeeld complexe scheidingssituaties kan laten ondervinden welk verschil dit voor hen kan maken.

Ik geniet er onwijs van hoe alles zich ontvouwt!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

"God heeft doelbewust pijnlijke ervaringen in uw leven toegestaan, zodat u iets kunt betekenen voor anderen" (Rick Warren). Veel sterkte en wijsheid bij alles toegewenst!

Rikste61 zei

Groot respect voor de manier waarop je de strijd bent aangegaan en dat het een voorbeeld mag zijn voor iedereen die in gesprek wil blijven met de hemelse Vader.

Karien zei

Dank voor deze bemoedigende reactie!

Karien zei

Dank je wel! Dat is ook mijn hoop.

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...