21 april 2021

APT, vidm, RuM en andere afkortingen

Gisteren had ik een online bespreking met Ineke Hogema, mijn uitgever. Zij denkt dat het haalbaar is dat mijn boek uitkomt op 18 juni, nu komt het echt dichterbij!

De tekst is nu rond, maar er moet nog steeds geschreven worden. Bijvoorbeeld voor de APT, dat staat voor achterplattekst. Daarvoor heb ik van een van de meelezers al een steengoede voorzet voor gekregen, evengoed moet nog elk woordje worden afgewogen om het zo krachtig mogelijk te maken. Mensen leggen het boek immers weg als de achterkant niet nieuwsgierig maakt.

Over de omslag hebben we het ook gehad. Ik wil graag warme kleuren erop, die het gevoel geven dat de zon opgaat. Hier gaat een vormgever naar kijken, ik ben heel benieuwd naar zijn voorstel!

En we hebben het uitgebreid gehad over marketing. Want een boek verkoopt zichzelf niet. Een deel van de marketing mag ik zelf doen - dat vind ik nog steeds wel een 'dingetje'. Ook hierin geldt dat ik mij mag oefenen in vertrouwen op mijn innerlijke raadgever, die mij ervan verzekert dat het helemaal in orde gaat komen, en dat ik gewoon door kan gaan met wat ik al doe: contacten leggen bijvoorbeeld. 

Ik denk erover om een nieuwe website te openen, omdat ik plannen heb om ook op andere manieren met mijn verhaal naar buiten te komen, bijvoorbeeld door het geven van lezingen, online of op locatie. Om dat nou via een blog te communiceren, lijkt me niet erg professioneel. En dan wil ik wel dat het een site is die ik zelf kan bouwen en veranderen (iemand tips? Wix, Wordpress of beter nog wat anders?). 

Kortom, er is weer genoeg te doen. Maar er is ook al ontzettend veel gedaan!

PS benieuwd naar de andere afkortingen? vidm staat voor Vaker in de media, ik ga kijken of dat iet voor mij is (was een tip), en RuM staat voor Roept u maar, dat is een pagina op Facebook waar journalisten oproepen plaatsen voor mensen die ze op een of ander gebied willen interviewen. Een kwestie van in de gaten houden en als het aan het onderwerp raakt waar ik graag over wil vertellen, een reactie geven. 

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...