22 april 2021

Win-win

 Zoals in elk huishouden, wordt er bij mij ook regelmatig iets weggedaan waar een ander in principe nog wel iets aan kan hebben. De kringloopwinkel was vroeger altijd een dankbare ontvanger van zulke spullen, maar al voor de lockdown heb ik ervaren dat de kringloopwinkel niet meer zo happig is op sommige dingen en er alsnog naar de stort kan worden gereden.

In dit soort situaties vind ik het nog steeds erg leuk om creatieve oplossingen te vinden. Bijvoorbeeld: ik had een doos met speelgoedauto'tjes waar de jongens echt niet meer mee spelen. Best jammer om in de vuilnis te kieperen, maar ook niet erg geschikt voor de kringloop. En ik had een reiskoffer/mand voor onze teckel, die hij inmiddels is ontgroeid. Deze was nog zo goed als nieuw, óók jammer om weg te gooien, maar de kringloop was nog steeds niet open.

Zulke dingen houd ik dan in mijn achterhoofd. En als ik dan buiten mijn rondjes loop kom ik vanzelf een keer iemand tegen met een jongenspeutertje bijvoorbeeld. Of met een klein hondje. En dan vraag ik of ze willen hebben wat ik weg wil doen. Op deze manier worden er twee mensen heel blij, en ik geniet ook nog eens van de extra contacten.

Dat neemt niet weg dat ik toch rigoureus laatst een hele doos met spullen 'voor de kringloop' toch maar in de container heb gegooid. Dat was dan misschien geen win-win, maar het leverde wel de broodnodige ruimte in mijn berging op, waar inmiddels zeven fietsen een plekje hebben ...

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...