18 juni 2020

Een boek?

 Al tijden loop ik met het idee om een boek te schrijven over de bijzondere periode die achter mij ligt. Een paar keer ben ik begonnen, maar liep ik vast omdat ik de vorm nog niet weet te vinden en bang was dat het een onoverzichtelijk rommeltje zou worden.

Van verschillende kanten kwam echter de aansporing om het toch te doen. Onlangs heb ik besloten om gewoon alles wat ik aan tekst kan vinden, in een Word-document op chronologische volgorde te zetten. Appgeschiedenissen, mails etcetera. En daar ben ik nu dus mee begonnen.

Mensen, wat een geweldig mooi werk om te doen! Het kost heel wat tijd, maar stukje bij beetje ontvouwt zich al het hele verhaal opnieuw. Meer dan 100.000 woorden staan er al in, en er komt nog veel meer.

Nu kan ik het natuurlijk niet zo laten. Je gaat geen mails of apps van anderen publiceren en voor een groot deel ervan zou ik gewoon geen toestemming krijgen. Dus de komende tijd ga ik me bezinnen op een manier om al die tekst om te zetten in een verhaal.

Wie weet loop ik wel tegen iemand op die me van tips kan voorzien...!

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...