22 mei 2020

Misverstand

 Dat misverstanden gemakkelijk ontstaan, hoef ik niet uit te leggen. Maar hoe gemakkelijk, besefte ik onlangs pas goed toen ik dit op Instagram tegenkwam (de link verwijst naar het Engelse origineel):

Tussen
wat ik denk
wat ik wil zeggen
wat ik eigenlijk zeg
wat ik denk gezegd te hebben
wat jij wilt horen
wat jij hoort
wat jij denkt te begrijpen
wat je wilt begrijpen
wat je eigenlijk begrijpt
liggen 8 mogelijkheden voor misverstanden

En dat geldt voor elke gedachte, elk gesproken woord, óók voor lichaamstaal. Is het niet duizelingwekkend om te bedenken? Het is nog een wonder dat er überhaupt begrip bestaat tussen mensen...

De laatste dagen heb ik hier veel over nagedacht. En ik kom er alweer op uit hoe belangrijk het is om in verbinding te zijn met je kern, en met de kern van de ander. Bij echte onderlinge verbinding is geen plek voor interpretaties die een eigen leven gaan leiden.

Wat is het leven mooi he!


Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...