14 februari 2020

Gouden lepel deel 4 - laminaat in de flat

 Hoewel het in feite altijd zo is dat alles samenwerkt ten beste, zie je dat niet altijd zo duidelijk. Veel dingen kun je gewoon op twee manieren bekijken: positief of negatief, en zo kun je over elke dag wel een gouden-lepelverhaal schrijven, als je zien kunt hoe de gebeurtenissen samen tot iets geweldigs leiden.


Soms zie je dat heel duidelijk. Dan is het uitgangspunt misschien een benarde situatie waarin op wonderlijke manier hulp komt opdagen. Benarde situaties - daar ben ik inmiddels aardig bekend mee, maar óók met de wonderlijke manieren van hulp. Het verhaal van mijn laminaat is zo'n verhaal:

Benarde situatie: check. Ik had een laminaatvloer besteld voor de hele flat: 39 zware pakken laminaat. Deze waren door de winkel besteld en lagen klaar om te worden afgehaald.
Op die bewuste dag ging ik eerst een andere bestelling (barkrukken) ophalen in Utrecht, maar daar schoot het ineens in mijn enkel, en kon ik eigenlijk niet meer zo goed lopen. Lekker handig, dacht ik, en ik verzuchtte dat het wel zo fijn zou zijn als ik hulp zou krijgen bij het sjouwen van het laminaat...

Ik kwam thuis met de barkrukken achterin de auto. "Toevallig" kwam net op dat moment mijn nieuwe buurvrouw langs, die mij haar steekwagentje uitleende: "gebruik het maar zo lang als je het nodig hebt hoor!" Ik wilde het aanbod eerst afslaan, maar het vooruitzicht van 39 pakken laminaat die ik vanmiddag nog zou gaan halen en naar boven brengen zorgde ervoor dat ik dit aanbod toch met beide handen kon aanpakken.

Binnen zat ik even met mijn pijnlijke voet omhoog voordat ik verder kon. Toen ik mijn moed bij elkaar had geraapt, liep ik de deur uit, trap naar beneden en wilde door de achterdeur van de centrale hal naar mijn auto gaan, toen er op de glazen ruit van de voordeur aan de andere kant van de hal werd geklopt: daar stond een van mijn broers. Hij was in de buurt en kwam even kijken of hij iets voor mij kon doen.

Nou, het was duidelijk dat hij dat wel kon. Hij zette mij in zijn eigen auto, we reden naar de winkel, hij laadde zijn auto vol met laminaat, laadde bij de flat alles uit en bracht het naar boven (gelukkig is er een lift) , en toen weer terug naar de winkel om alles nog een keer te herhalen. Ik hoefde alleen maar een klein beetje te helpen en verder niets.

Vind je dat nou niet om kippenvel van te krijgen? Mijn achteloze verzoek om hulp is op grandioze manier ingewilligd...

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...