03 februari 2014

Van wie zou hij dat nou hebben?

 Sommige uitspraken van kinderen zijn alleen maar leuk als je ziet hoeveel turven hoog ze zijn. In deze categorie valt de uitspraak van onze jongste, nog maar net in de schoolleeftijd, die bij het beklimmen van een kruk bij het aanrecht, om een glas water te drinken, verzucht: "welke idioot heeft dit ontworpen"?


Op mijn verzoek herhaalde hij het nog een keer, want ik dacht dat ik het niet goed had verstaan. Even serieus als de eerste keer...

NB - als je niet weet waar kinderen hun uitspraken vandaan hebben, vraag het gewoon aan de oudere broers. Deze uitspraak blijkt - zoals zoveel opmerkelijke uitspraken - uit een film te komen. Om precies te zijn: Monsters versus aliens, waar de president zich afvraagt welke idioot heeft bedacht dat de knop van de atoombom vlak naast de knop voor een bakkie troost zit (of zo). En deze film heeft de laatste tijd inderdaad een aantal keer bij ons thuis 'gedraaid'.

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...