20 december 2013

Eierragout met kerrie


Wij aten laatst voor het eerst sinds lange tijd weer eierragout. Dat krijg je als je je receptenmap aan het opschonen bent. Het was - wederom - een groot succes! Het recept is ooit uit een tijdschrift geknipt - geen idee welk tijdschrift. In elk geval zit het nu in mijn 'geslaagde-receptenmap'.


Een makkelijk recept, uitstekend geschikt voor veel personen (wij verdubbelden het recept en aten er met 9 personen van).

Eierragout met kerrie (4 pers.)

6-8 eieren - 50 g margarine - 1 kleine ui - 1 tl kerrie - 40 g bloem - 2,5 dl kippebouillon - 1,5 dl melk - zout - peper

Kook de eieren hard in 8 minuten, pel ze en snijd ze in kleine stukjes. Snipper de ui. Verhit de boter en fruit de ui, bak de kerrie even mee. Roer de bloem erbij en voeg de bouillon en de melk in gedeelten toe, roer steeds glad. Tenslotte de stukjes ei erdoor roeren en op smaak afmaken met zout en peper.

De ragout is lekker over (zilvervlies)rijst. Het recept tipt als groente doperwten met gebakken champignons, wij hadden een frisse salade. Ook lekker.

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...