23 februari 2010

Ochtendprogramma voor zeven personen


 Met zes jongens reed ik vanmorgen rond half negen de straat uit, alsof er geen vakantie bestond. Tim moest naar zijn al eerder uitgestelde afspraak bij het consultatiebureau. Terwijl ik met Tim bij de arts zat, bleven de andere vijf jongens gezellig in de omkleedruimte spelen met het daar aanwezige speelgoed. Waarvan ik door de dubbele geluiddempende deuren heen kon meegenieten tijdens het praatje met de arts. Maar er was mij gezegd dat de assistente heus wel aan de bel zou trekken als het te gortig werd, dus zat ik daar heel rustig... terwijl de afspraak iets uitliep ...

Iets te laat kwamen we vervolgens bij de tandarts aan, waar Casper een afspraak had staan ("ik maak de afspraak wel in de vakantie, dan hoeft hij geen school te missen", had de assistente gezegd) om zijn kiezen te laten sealen. Gezellig met z'n zevenen in de wachtkamer wachtten we op wat komen ging. Doordat het niet ons eerste programmapunt was, waren de jongens al wat onrustig, dus ik begon me, terwijl ik Tim een voeding gaf en ondertussen Max ervan probeerde te weerhouden de inhoud van mijn tas op de grond uit te storten en een opkomende ruzie bij de gameboy van de tandarts suste, af te vragen hoe dat in de behandelkamer zou moeten. Zou Casper misschien alleen mee durven? Ja, Casper durfde dat wel, en toen eindelijk de deur openging en hij geroepen werd, ging hij zonder aarzelen helemaal alleen het seal-avontuur tegemoet. En kwam daar helemaal alleen na een poosje ook weer vandaan. Supertrots was ik op hem! Nu nog een paar boodschapjes, nu we toch in de buurt waren. Casper, Friso, Ben, Max en Tim bleven deze keer in de auto zitten, terwijl ik een pakje naar het postkantoor bracht en een zak met kleding in de container gooide. Ondertussen mocht Hidde bij de supermarkt iets lekkers uitzoeken voor bij de koffie - dat hadden we wel verdiend met z'n allen!

PS Ik had een leuke foto van Tim gemaakt toen hij nog lief in de maxi-cosi aan het slapen was, maar die is niet scherp geworden. Daarom eentje van tijdens het koffiedrinken: hij lag tegen de rug van Hidde te lachen, die voor hem op de bank zat, en bleef steeds lachen toen Hidde zich omgekeerd had om met hem te spelen.

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...