22 juli 2020

Pijn is fijn

 Nou ja, pijn is fijn.... misschien kun je beter zeggen: pijn is gezond. En dan moet je het nog goed begrijpen ook. Tijdens het opruimen kwam ik allerlei aantekeningen tegen die ik in mijn coachingstraject heb gemaakt. Zoals dit zinnetje:

pijn x verzet = lijden

Wat een wijsheid. Het is niet nodig om op deze manier te lijden. Lijden (zoals bij slachtofferschap) ontstaat wanneer je je verzet tegen de pijn van de situatie. Je kunt ook anders met de pijn omgaan, onderzoeken waar het vandaan komt, leren accepteren en jezelf erdoor laten bewerken. 

Wat zou een mooie tegenhanger kunnen zijn? Misschien deze:

pijn x acceptatie = groei?

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...