04 maart 2020

Nog meer over het onderbewustzijn - Murphy deel 2

Het boek van Murphy heet "de kracht in jezelf". Niet te verwarren met de kracht van je ego natuurlijk! De kracht in jezelf is niets anders dan de scheppende kracht die God in elk mens heeft gelegd, en waarvan bijna geen enkel mens zich bewust is.


"Alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft". Marcus 9:23

Hoe benut je deze kracht? Dat kan op een heel eenvoudige manier door de uitkomst van je wens te visualiseren en jezelf in te prenten. Murphy vertelt over een vrouw die in een heel vervelende situatie zat, waarbij een testament werd aangevochten. Zij prentte zichzelf tien dagen lang voor het slapen gaan in, dat alles zou worden afgewikkeld zoals God het wilde (en Murphy schrijft erbij dat het belangrijk is om dit te doen in een gemoedstoestand van innerlijke vrede en allesdoordringende rust), en op de elfde dag werd alles opgelost zonder (juridisch) gevecht.

Het is logisch dat alle sporen van twijfel funest zijn. Maar twijfel is iets waar we van af kunnen raken, door God elke keer dat de twijfel de kop opsteekt te danken dat je gebed is verhoord. Als een jongen die zich verheugt op de brommer die zijn vader hem voor zijn verjaardag heeft beloofd, en zeker weet dat hij hem zal krijgen, ook al is de brommer zelf nog in geen velden of wegen te zien.

In mijn aantekeningen kom ik ook een definitie van het woord geloven tegen: geloven is iets voor waar aannemen en ernaar leven. Is dat geen mooie? Ik dacht altijd dat geloven is: je ziet dat het er nog niet is maar je weet zeker dat het wel komt. Klinkt ook heel mooi, maar het werkt absoluut hartstikke tegen. Zie je hoe?

Het boek van Murphy vind ik mooi omdat er veel bijbelteksten in worden aangehaald waarbij je ogen meer open kunnen gaan voor de betekenis ervan. Maar over dit onderwerp zijn veel meer boeken geschreven waarin God niet op die manier wordt genoemd. Ik heb deze boeken gelezen in het veilige besef dat ik in Gods handen ben, en alles wil toepassen zoals Hij het heeft bedoeld.

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...