26 februari 2014

Tegenhanger van bankhanger


De junioren waren een beetje bankhangers geworden de laatste tijd. Dat krijg je als je moeder niet zo fit is. MAAR... vandaag was het zúlk mooi weer, dat ik tien minuten voordat ik de vier lagere-school-junioren van school moest halen besloot om een picknick mee te nemen en met ze naar de kinderboerderij te gaan.

Zo gezegd, zo gedaan. Gauw wat drinken in een tas, brood gesmeerd, wat blokjes kaas in een bakje, een restje koude macaroni en een salade, bestek, fruit, een mesje, etc. etc. Wat maar voorhanden was, gooide ik gauw in een grote tas en bij school gelastte ik de jongste twee om nog even naar de wc te gaan omdat we NIET naar huis zouden gaan.

Wat was dat leuk! Vlak bij school, maar buiten het dorp, staat een picknicktafel waar we onze riante picknick opaten. Met uitzicht over de weilanden. Vervolgens naar de kinderboerderij in de stad, waar je toch net weer andere dieren kunt bewonderen en aaien dan die je dagelijks om je heen ziet, en waar ook een leuk speeltuintje is. En dan ook nog een ronde door het Milieu Educatie Centrum, waar de junioren om beurten met een hometrainer voldoende elektriciteit opwekten om een mixer te laten draaien, of een föhn aan te zetten. En waar een boel opgezette dieren werden bekeken.

Daarna op naar het park, waar je allerlei leuke manieren hebt om van de ene naar de andere kant te komen, voor waaghalzen althans: touwbruggen bijvoorbeeld. Gelukkig waren er ook gewone wandelpaden. Tot ons geluk waren er wilgen gesnoeid, de katjes lagen zomaar voor het oprapen. De junioren hadden met wat moeite overal wel belangstelling voor, voor deze keer dan. Een ervan had toevallig vanmorgen een buitenles wilgen snoeien gehad en wist mij zelfs te vertellen dat het vrouwelijke katjes waren. Hetgeen hij later thuis direct met behulp van Google bewees, wat overigens niet nodig was want ik geloofde hem al.

De laatste stop voordat we naar huis gingen, was bij de plaatselijke supermarkt, waar we eindelijk weer eens wat snoep kochten voor in de kast, en heerlijke Belgische wafels, aardbeienjam en slagroom. Zodat we deze dag superfeestelijk konden afsluiten.

En er stiekem alweer plannen voor nog zo'n heerlijke woensdagmiddag ergens ver in mijn achterhoofd worden gesmeed.

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...