27 januari 2014

Keukenhulpjes


 Wij eten één keer per jaar erwtensoep, het liefst als het echt winter is. Omdat niet zeker is of we dit seizoen nog 'echt winter' krijgen - en stiekem zit ik daar ook niet op te wachten - aten we afgelopen weekend de langverwachte erwtensoep. Sommigen zaten er trouwens niet echt op te wachten, maar één junior vroeg er regelmatig om... Soms is het lastig om iedereen tevreden te houden.


Het recept is al tijden een klassieker uit de Allerhande. Met heel veel snijwerk. De kleine junioren kwamen helpen. De 4-jarige sneed de sprieten bleekselderijstengel in steeds groter wordende stukjes, de 6-jarige kon er geen genoeg van krijgen. na de groente kwam de aardappel, na de aardappel de rookworst. Die moest in plakjes, maar dat was hem niet genoeg, de dunne plakjes rookworst moesten stuk voor stuk - en soms een heel stapeltje tegelijk - ook nog in kleine blokjes worden gesneden.

Voortaan weet ik wie ik in de keuken aan het werk kan zetten!

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...