17 oktober 2013

Volkoren havermout-kaneelkoekjes (16 stuks)


Nodig: 125 g volkoren meel - 50 g havermout - 75 g suiker (of gebruik minder) - 1/2 theelepel natriumbicarbonaat (heb ik ooit bij de molen gehaald, heet ook wel dubbelkoolzure soda) - 1 theelepel kaneel - 75 g boter of margarine - 1 eetlepel golden syrup (of keukenstroop) - 1 eetlepel melk

Roer in een kom het meel, de havermout, de natriumbicarbonaat en kaneel door elkaar. Verhit de boter met de golden syrup en de melk zachtjes tot de boter is gesmolten en giet het bij de droge ingrediënten. Mix goed.

Vorm twee rollen van het deeg, verdeel elke rol in 8 stukken (officieel moeten het totaal 25 koekjes worden, maar dan worden ze wel erg klein), maak van elk stukje een balletje, leg op een bakplaat en druk iets uit.

Bak de koekjes goudbruin en gaar bij 180 graden, ongeveer 18 minuten (als je er toch 25 maakt, probeer dan na 15 minuten of ze klaar zijn). Laat afkoelen op de bakplaat.

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...