04 oktober 2013

Trots op mijn 10-jarige


 Onze 10-jarige zoon heeft het helemaal te pakken van papier. Afgelopen zomervakantie, toen wij bijna drie weken in ons vakantiehuisje zaten, kon hij uren bij de tafel zitten, met de laptop aan, om allerlei dieren na te maken waarvan vouw-instructies op YouTube te vinden waren. Zo stond er op een gegeven moment een heel rijtje witte dieren in de vensterbank: slangen, een schildpad, een zwaluw, een velociraptor en een vleermuis.


Deze week haalde hij het papier weer tevoorschijn en begon nu zelf te ontwerpen (ik wist het wel, het zit in hem!). Hij maakte een prachtig zwaardje van papier, stevig gemaakt door er plakband om te wikkelen, en een bijbehorende schede die past als een handschoen. Zo mooi!

Daar is het niet bij gebleven: inmiddels is er een hele collectie aangelegd (de grootste op de foto is zo'n 18 cm lang). En toen hij vanmorgen wakker werd, vertelde hij dat hij alweer nieuwe inspiratie had voor een nog mooiere. Kijk, daar kan ik nou enorm van genieten!

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...