01 februari 2011

'k Heb mijn waagen volgeladen

 

Als de junioren naar school gebracht worden, zit dat best een beetje krap in de auto. Al is het niet heel ver rijden, toch is het vaak best lastig om elkaar niet in de weg te zitten. Tja, drie jongens achterin en eentje voorin, dat is ook wel een beetje vragen om ruzie, vooral als het broers zijn. Dus moesten we een beetje creatief gaan nadenken over die vier korte ritjes per dag. Een tijdje geleden luisterden we sprookjes-CD's in de auto. Elk ritje een sprookje en de jongens waren muisstil. Toen we alle sprookjes zo'n beetje uit ons hoofd kenden, kregen we een Sinterklaas-CD bij de AH-boodschappen. Van Kareltje en Sjonnie. Ontzettend leuk (vooral dat ene liedje!). Na Sinterklaas konden de junioren daar maar moeilijk afstand van doen, maar in de kerstvakantie heb ik de CD toch maar opgeborgen.
Toen probeerden we het met een raadspelletje. Iets of iemand in gedachten nemen (een tante, een juf, een punaise, een paaltje van het hek) en dan de anderen laten raden tot ze een ons wegen, waarbij de antwoorden alleen maar 'ja' of 'nee' mogen zijn.
Tegenwoordig is het bij ons helemaal in om de gekste verhalen te verzinnen. Het idee daarvoor stond vorige week in de Kidsweek Junior (die krijgen wij gratis omdat we een krantenwijk hebben) en een van onze eigen versies zou zo kunnen gaan: Vanmorgen stond ik in de .............. Daar lag een ............... Die was helemaal ................ Je kunt het heel saai invullen: Vanmorgen stond ik in de badkamer. Daar lag een haarborstel. Die was helemaal vies. Maar wat vind je hiervan: Vanmorgen stond ik in de blubber. Daar lag een olifant. Die was helemaal dronken. En zo heb je duizenden verhaaltjes. Wat zeg ik, tienduizenden, nee miljoenen. De jongens staan in de rij om hun versie te mogen delen, waarbij de anderen dan om de beurt hun invulwoord mogen zeggen. En lachen in de auto tegenwoordig, lachen!

Het zal nog wel even duren voordat ik weer nieuwe creatieve ideeën nodig heb. Misschien kunnen we tegen die tijd de CD van Kareltje en Sjonnie weer tevoorschijn halen. Want die was ook errug leuk. Maar ja, daarover willen jullie nu niets horen, want het is nog lang geen Sinterklaas.

PS De foto slaat niet op het verhaal want deze jongeheer gaat nog niet naar school. Maar wel een lieve foto he? 

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...