09 februari 2011

Eerste woordje: prullenbak


 Het lijkt erop dat een van Tims eerste woordjes 'prullenbak' is. 'Papa' en 'mama' kan hij ook - het een fluisterend, het ander luidkeels. Een paar weken geleden na het verschonen pakte hij de netjes in elkaar gevouwen luier en stak een heel verhaal tegen me af. Ik meende te begrijpen dat hij de luier zelf in de prullenbak wilde stoppen, en zette hem met de luier in zijn handjes op de grond. En ja hoor, meneer liep rechtstreeks naar de vuilnisemmer, deed het deksel open, wist vervolgens niet hoe hij met zijn andere hand de luier moest weggooien omdat hij moeite had de klep (van de andere prullenbak) open te houden, maar uiteindelijk - met een beetje hulp - lukte het toch.

En nu is het vaste prik. De opgerolde en dichtgeplakte vieze luiers worden aan Tim gegeven, waarna hij enthousiast 'kakkak' zegt, en zich ernstig van zijn taak kwijt om het afval naar zijn rechtmatige plaats te brengen.

Die wordt later vast vuilnisman.

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...