13 november 2010

Eigen belang?


 Die jongens toch! Eerst zijn ze met geen mogelijkheid rustig te krijgen en dwarrelen ze als rondvliegende herfstbladeren door de kamer, even later zijn ze alle vier héél rustig bezig met een blad papier. Want ik had gezegd: maak maar een verlanglijstje voor Sinterklaas...


Friso, in de keuken, schrijft: liefe sint wilt u een pak geven van dit blad bijvoorbeeld coroder omdat u soon liefe sint bend maak ik dese tekening van u. Op de achterkant zijn verlanglijstje: waterpiestol, saklamp, surfbort, duikbril, bionecol coroder.

Friso is trouwens goed in brieven schrijven. Hij oefent zich in elk geval danig deze week. Zo schreef hij deze brief aan zijn juf: Beste juf omdat u soon liefe juf bend schrijf ik dese brief we leeren soo veel van u, en we doen heel erg ons best ik maak deze tekening voor u. En dan onderaan de tekening met een pijltje: voor meer te lezen -> achterkant: mogen we één keer ons speelgoed meenemen ast u blieft één keer (Friso mist het zo dat hij niet meer één keer in de week 'speelgoeddag' heeft zoals in de kleutergroepen).

Casper maakte vandaag gewoon een heel duidelijke verlanglijst, met de prijzen erbij, zodat de Sint daar vast rekening mee kan houden: Lego (vecht) (acties) € 10 - Beyblade € 10 - Playmobil schattenjagers Top agents € 25 - Hot wheels € 25 - Real constraktion € ?

Hidde maakt zijn brief op de computer, dan kan de Sint het tenminste lezen: Beste Sint, Ik heb ook mijn wensen voor een verlanglijstje. Maar dit keer heb ik maar één wens en ik hoop dat u die in vervulling zal laten komen. Ik wil graag het voetbalspel van FIFA11 voor de wii. Met vriendelijke groetjes van Hidde.

Ben dicteert de tekst op zijn papier: Lieve sinterklaas ik hou van je. En dan tekent hij Sinterklaas. Op aanwijzingen van Bente heeft hij een kruis op de mijter getekend. En laat hij Friso een staf tekenen. Hij denkt trouwens nog niet zo veel aan zijn eigen belang. Als de tekening al lang en breed in zijn schoentje zit, wil hij er ineens, geïnspireerd door de anderen, een verlanglijst aan toevoegen. Maar dat komt volgende week wel. Sinterklaas heeft immers nog drie weken.



Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...