03 november 2010

Chocoladeverrassing


 Deze keer een recept van Casper. Zelfbedacht. En omdat we vanmorgen zomaar ineens twee uurtjes samen over hadden, gelijk maar uitgeprobeerd. En gefotografeerd.

Zo maak je ze: laat 1 pakje van 10 plakjes bladerdeeg (of 2 natuurlijk) ontdooien. Verwarm de oven alvast voor op 200 graden. Snijd alle plakjes schuin doormidden als ze ontdooid zijn. Breek een chocoladereep in blokjes. Snijd elk blokje in kleinere stukjes, en leg die op de driehoekjes deeg. Vouw de driehoekjes dicht, maak de zijkanten goed dicht, bestrijk ze met melk en bestrooi ze met suiker. Dan nog 20 minuten in de oven, en laten afkoelen!

Ook al waren we met z'n tweeën, het was toch nog hard werken om ze vanmorgen allemaal (wij maakten er 40) binnen de twee uurtjes af te krijgen, maar het is gelukt. En in plaats van twee chocoladeverrassingen mee te nemen naar school (een voor de juf en een voor zichzelf) heeft Casper nu de hele klas getrakteerd. En sorry gezegd (zonder al te veel aanmoediging) voor zijn driftbui gisteren in de klas. Ik stond op de gang en hoorde het, en smolt daar helemaal weg...

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...