12 oktober 2010

Wat zullen we volgende week eten?


 Zo af en toe komt er wel eens een van de jongens bij mij in de keuken neuzen tussen de kookboeken. We hebben er heel wat, waarvan de meeste veel foto's bevatten. En dan begint het: mam, kunnen we dit niet eens eten? Maham, wanneer doen we dat nog een keertje? Meestal zeg ik dan: zoek maar wat uit, dan doen we dat de volgende week. En zo is Casper de laatste tijd verantwoordelijk voor een deel van ons boodschappenlijstje. Eén keer per week heeft hij het voor het zeggen en zo kwam het dat we afgelopen zaterdag dubbele hamburgerbroodjes aten uit het Amerikaanse kookboekje. Grillplaat op tafel, en iedereen had de ingrediënten al op een schoteltje bij zijn bord: een broodje, sla, tomaat, augurk, rode uiringen etc. De bacon en hamburgers lagen te sudderen op de plaat en Casper dicteerde ons in welke volgorde we ons broodje moesten beleggen.

Zo eten we nog eens iets anders dan het standaard gezins-eten. Het leuke is dat de interesse voor het koken op deze manier gewekt wordt. Kijken of dat zo blijft - of misschien vinden ze mijn kookkunst toch ook wel goed genoeg (en dan mag ik het weer alleen verzinnen).

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...