05 oktober 2010

Stuiterdiploma


 Max heeft zijn stuiterdiploma ruimschoots verdiend. Nee, of hij kan stuiteren met een bal weet ik niet, maar hijzelf kan stuiteren als de beste. De hele dag door. Ik zou bijna zeggen: kom maar eens een uurtje naar hem kijken. Je hele dag wordt weer goed. Als de bliksem rent hij met zijn laarsjes aan over de stoep voor me uit naar de glas- en plasticcontainers, een grote zak met plastic achter hem aan slepend. Thuis weet hij alle onbewaakte ogenblikken feilloos te benutten om iets moois uit een hoge kast te toveren, of om ergens een sleutelbos vandaan te halen. Waarmee hij dan uiteraard naar buiten gaat om te proberen of hij de auto open kan krijgen. Of die van de buren. Of een auto die op het parkeerplaatsje aan de overkant staat.

Je wordt er soms wel eens een beetje moe van. Een klein beetje maar, want het is zóóóóó leuk, zo'n stuiterbal in huis!

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...