01 september 2009

Wat een ochtend

 Nadat gisteren het lesrooster kon worden opgehaald, is de middelbare school vandaag weer met de lessen begonnen. Wel even wennen! Onze drie oudsten moeten op dinsdag alle drie het eerste uur (8.20) beginnen, dus Bente en Anton gaan ongeveer om 7 uur weg, Bram later, want die fietst harder. Om op tijd terug te zijn voor eventuele door-de-wekker-heen-slapers, had ik mijn eigen wekker voor de krantenwijk gezet op... 5.40 uur! En dat bleek nodig, want tegen kwart voor zeven moest ik Anton nog uit bed roepen. Het is altijd een hele opluchting als ze de deur uit zijn, en dat memoreerde ik even voor mezelf in de drukte van het op tijd wegkrijgen van de lagere-schoolkinderen: "Bram is weg, ..." Zegt Ben: "Nou, dan moeten we hem gaan zoeken!" Trots was ik op Casper en Friso, die uit zichzelf hadden onthouden dat ik een paar dagen geleden had gezegd dat degene die het laatst in de auto stapte, een prijs zou krijgen van mij. Het was namelijk elke keer weer geduw en getrek om als eerste in de auto te komen (van Casper), en een gehuil omdat het weer niet gelukt was (Friso). Stonden ze bij de open autodeur, net als Buurman en Buurman: "Na u" - "Nee, na u!". Van mij verdienen ze allebei een prijs. Hidde fietst naar school, want dan kan hij in de lunchpauze thuis komen eten, en verdient hij het overblijfgeld. Omdat hij veel mee moest nemen: schooltas, zwemtas mét kleding, had ik gezegd dat ik die tassen wel mee zou nemen - en toen stonden ze dus nog in de gang toen ik weer thuiskwam... Vlug weer terug naar school: reed de zwembus nét weg! Achter de bus aan naar Lopik (8 km), want ja, het was mijn eigen schuld... Gelukkig was Hidde meegekomen met de bus, en niet op school gebleven! En toen was het tijd voor een kop koffie samen met de andere thuisblijvers:



Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...