24 augustus 2009

Druk bezig


 Langzaam maar zeker worden er onderdelen van de verbouwing afgerond. Vandaag is de schoorsteenpijp geplaatst - waarbij we af en toe luid boegeroep door de open haard mochten horen - ik verheug me al op de keren dat we tijd gaan maken om gezellig bij de open haard te zitten! De keet is nu ook eindelijk weer uit de tuin weggehaald, en morgen komen de timmermannen dan officieel voor het laatst. Betekent niet dat het dan klaar is, want er is ook nog werk voor de schilder en de installateurs, maar er zit gelukkig wel vooruitgang in.

Vandaag was ook de eerste schooldag van de lagere school weer, en dat zet het huishouden gelijk weer op een ander spoor. Ook wel weer fijn. Een van de dingen die ook vandaag op orde gebracht zijn, is het zakgeld. In een schrift wordt bijgehouden wanneer de lagere-schoolkinderen zakgeld hebben gekregen, en de laatste keer was alweer 10 weken geleden, dus dat tikte wel lekker aan. Elke keer dat dit gebeurt, neem ik me voor om weer elke zaterdag trouw de spaarpotten bij te vullen, maar dan kom ik er toch weer achter dat er alweer heel wat zaterdagen tussen zitten... Nou ja, in elk geval zijn we vanmiddag met drie jongens met geld, een jongetje zonder geld en een meisje met ook geld naar het dorp gereden, waar de jongens alledrie een pakketje hebben gekocht waarin een soort zachte steen zit, waaruit ze een dinosaurusskelet konden bikken. Erg leuk, bij thuiskomst vroeg niemand om de computer, maar gingen ze lekker aan het werk, en waren ze alle drie heel trots op het resultaat. Ook de troep die al dat gebik losmaakte, is weer netjes door hen opgeruimd. Het meisje heeft trouwens ook inkopen gedaan voor een lieve tante van haar (mijn zus) die ze morgen gaat bezoeken.

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...