04 juli 2009


 Als het zulk warm weer is, heb je 's avonds meestal niet zoveel zin in gewoon warm eten, en zeker niet elke dag. En misschien ook niet om lang in de hete keuken te staan, terwijl je ook lekker buiten zou kunnen zitten. Van de week heb ik al eens buiten gekookt: de grillplaat naar buiten (voor karbonaadjes), alle spullen voor sla in een groot krat ook naar buiten, en partjes aardappel met wat olie en kruiden in de keuken in de oven (45 minuten op 200 graden en ze zijn heerlijk gebakken; 1 x omscheppen), en we hadden het echte vakantiegevoel. En dat terwijl de vakantie nog een week op zich laat wachten...

Vandaag heb ik deze maaltijdsalade gemaakt. Altijd handig; overdag even een keer aardappels koken. Als je tijd hebt - buiten - een keertje komkommers in blokjes snijden, selleriesalade erdoor en blokjes ham. Binnen even op smaak maken, evt. wat slasaus er nog bij (of zure room), en met het deksel (Tupperware) in de koelkast. We doen er dan nog van die kant-en-klaar gehaktballen bij; die hoeven alleen maar even in de magnetron, maar dat is voor de feestelijkheid; het kan ook heel goed zonder.

Zelf ben ik dol op maaltijdsalades, maar dat geldt helaas niet voor alle junioren. Een beetje afwisselen dan maar!

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...