27 september 2021

Communicatieproblemen

 Vanmorgen heb ik een kluwen aan communicatieproblemen helpen oplossen. Hoe frustrerend het ook is dat er zulke kluwens bestaan, zo bevredigend is het om erachter te komen wat er eigenlijk aan de hand is!

Een van de kinderen gaat per taxi naar Digibende in Amstelveen. Een schitterende oplossing voor een slimme jongen die op school wegkwijnde en op deze manier zijn weg in het leven wel gaat vinden. Het probleem ontstond vorige week toen de taxi niet kwam opdagen. Het cliëntaccount bleek ook niet te werken, en gealarmeerd belde ik naar het taxibedrijf. Daar werd mij verteld dat de beschikking was verlopen.

Omdat de beschikking door de gezinsvoogd is geregeld, stuurde ik haar snel een berichtje. Zij belde met het taxibedrijf en mailde hen de beschikking waarop toch echt stond dat deze geldig was tot januari 2022. Ze ging ervan uit dat het opgelost was, maar de dagen verstreken en we hoorden niets. Mijn zoon zat inmiddels een week thuis.

Vanmorgen bleek dat de gezinsvoogd ziek was. Daarom heb ik zelf maar gebeld met het taxibedrijf. Met de gemailde beschikking voor mijn neus. Bij het taxibedrijf verkeerden ze nog steeds in de veronderstelling dat de beschikking was verlopen en men raadde mij aan om contact op te nemen met de gemeente. 

Uiteindelijk - heel wat frustratie verder - bleek dat de mailtjes die van de gezinsvoogd via een beveiligde verbinding naar het taxibedrijf worden gestuurd, daar niet aankomen/niet geopend kunnen worden. Men had daar inderdaad een beschikking - ook voor hun neus - waarop heel duidelijk stond aangegeven dat deze afliep per 17 september. We hadden dus allebei gelijk! 

Hieruit bleek maar weer hoe belangrijk het is om er in de eerste plaats vanuit te gaan dat de ander gewoon zijn werk goed probeert te doen, en vervolgens uit te zoeken waar we het precies over hebben.  Nog tijdens dit laatste telefoongesprek mailde ik de beschikking opnieuw, niet extra beveiligd, en de taxiritten worden overmorgen weer hervat. 

Voelt toch goed, dat ontwarren!

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...