31 januari 2020

Mijn eigen bedrijf

Alweer heel wat jaartjes geleden kocht ik in een opwelling het boek van Els Jacobs: Aan de slag met de huishoudcoach. Ik was direct enthousiast over de nuchtere aanpak en visie van Els, dat is ook te zien aan de blogjes die ik erover schreef.
Toen ik tijdens mijn coachingstraject weer grip kreeg op mijn leven, heb ik een loopbaancoachingstraject ingebouwd, waarin ik tot op de bodem heb uitgezocht wat er nou echt bij mij past. Uit het traject kwam - tadaaa - huishoudcoach als logische stap tevoorschijn. De opleiding was financieel haalbaar voor mij en kwam op het moment dat ik eraan toe was. Ruim een maand geleden kreeg ik mijn certificaat, en nu ben ik druk bezig om mijn eigen bedrijf neer te zetten! Het logo heb ik al, mooi he?

Wie mij kent van mijn eerste blogjaren, weet dat ik zelf nooit een huishoudcoach in huis zou hebben gehaald. Ik wilde altijd alles zo goedkoop mogelijk. Een boek kopen kon nog net, maar het liefst zocht ik het verder zelf uit. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dit op het huishoudelijk gebied toch niet voldoende was. Nu weet ik dat dit gewoon komt doordat ik in de overleefstand stond. Ik had eigenlijk toch een coach nodig. Die heb ik uiteindelijk dus wel gekregen, maar dan niet specifiek voor het huishouden.

Het is zo boeiend om naar mijzelf te kijken! De verandering is bijna een wonder te noemen. Ik sta er zelf verbaasd van. Ik ga hierover schrijven, maar dan via het blog op de website die binnenkort de lucht in gaat. Aan jullie wilde ik gewoon laten weten welke nieuwe weg ik ben ingeslagen.

Ik ben heel benieuwd hoe mijn bedrijf gaat lopen. Mijn wens is dat ik mijn eigen agenda kan indelen, niet hoef te werken voor een hongerloontje, afhankelijk word van oppas en buitenschoolse opvang, maar een stevige hand aan het roer houd. Deze wens heb ik bij God neergelegd, en ik geloof dat Hij voor mij zorgt. Nogmaals: ik ben heel benieuwd hoe Hij dat doet wat mijn werk betreft, ik heb inmiddels al zoveel geweldige ervaringen opgedaan dat ik alle reden heb om op Hem te vertrouwen.
 

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...