14 april 2015

Tjif tjaf

 De jongste junior ging vandaag op excursie in de natuur ergens in de buurt. Ik mocht mee (want zo'n grote auto is best handig bij zo'n excursie!), maar dat was geen straf met dit mooie weer. Bij één van de opdrachten moesten de kinderen een blinddoek voordoen en luisteren naar de vogeltjes in de griend. Vooral de tjiftjaf nestelt daar en zingt zijn hoogste lied. Nu had ik misschien wel eens van de tjiftjaf gehoord, maar me nooit afgevraagd of die wellicht bij ons in de buurt voor zou komen. Het was zeker leuk om het geluid te horen, deze vogel zegt steeds zijn eigen naam (met een beetje fantasie).


Thuisgekomen deed ik de schuifpui open, en daar was het geluid weer: tjif tjaf tjif tjaf. Bleken ze gewoon in onze tuin te zitten...
Nu weet ik in elk geval wel welke vogel dat geluid maakt!

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...