18 december 2012

Witte-chocolademelk


 Voor mensen die van witte chocola houden is dit een kandidaat voor een blijvertje: hete chocolademelk gemaakt van gesmolten witte chocola in hete melk. Met een dikke toef slagroom erop.


Afgelopen weekend heb ik dit bij La Place uitgeprobeerd en het was zo'n prettige verrassing, dat ik er na thuiskomst alle junioren ook op heb getrakteerd.

Bij La Place gebruiken ze erg veel witte chocola. Het was wel heel erg lekker, maar ook ontzettend machtig, en natuurlijk afgrijselijk vet. Thuis deden we 4 blokjes per beker, dat kwam aardig in de buurt. De volgende dag heb ik van de resterende 2 blokjes hetzelfde grapje nog eens uitgehaald (er was zelfs nog slagroom in de spuitbus), en toen bleek dat daar nog steeds een onmiskenbare witte-chocoladesmaak aan zat. Hoeveelheden naar smaak dus.

Je kunt het op veel manieren maken, als de chocola maar helemaal smelt in de melk. Om dat makkelijker voor elkaar te krijgen, kun je de blokjes chocola in stukjes hakken. Of officiële smeltchocola gebruiken (van die kleine 'druppels').

Geniet ervan!

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...