01 juni 2012

Aardappelspiesjes uit de oven


 Alweer een recept. Ik kwam het tegen bij het opruimen en dan is het besluit gauw genomen om het eens uit te proberen.


Snijd rauwe aardappels in dunne schijfjes, rijg ze aan spiesjes (wij deden 2 kilo, en dat paste precies in twee ovenschalen/braadsleden). Leg ze in een ovenschaal, bestrijk ze met (olijf)olie, bestrooi ze met kruiden naar wens (paprikapoeder, kerrie, cayennepeper, zwarte peper, gemberpoeder) en zet ze 30 minuten in de oven bij 200 graden.

Doordat de schijfjes los van elkaar in de oven zitten, wordt alles gelijkmatig gaar. Dat is ideaal. Doordat de schijfjes los van elkaar uit de oven komen, koelen ze ook weer snel af. Dat is niet ideaal. Hoe het ook zij, hiermee maak je in elk geval goede sier. Leuk voor een keer.

Of misschien toch nog een keertje.

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...