25 oktober 2011

Apple crumble


 Dit recept wekt goede herinneringen aan mijn tijd in Engeland, lang geleden...


Kook een grove appelmoes en doe een lekkere laag in een vorm. Hoeveelheid naar eigen wens. Voor de kruimellaag doe je 150 g bloem en 75 g koude boter in een kom. Snijd de boter met twee messen in piepkleine stukjes, totdat er geen losse bloem meer te zien is. Doe er dan 125 gram suiker door (ja, dat was ik dus vergeten deze keer, vandaar dat de suiker er los bovenop ligt...) en strooi de kruimels over de appelmoes.

Zet de vorm 40 minuten (bij ons duurde het 50 minuten) in een oven van 200 graden, tot de korst een lekker kleurtje heeft.

Bij ons zat er een klein potje met glutenvrije applecrumble in het midden (omdat we maar een klein oventje hebben paste het er niet naast). Zelfde recept, alleen andere hoeveelheid :-)

Zou ik nog bijna vergeten erbij te zetten dat dit toetje superlekker is met een bol vanille-ijs! Of, zoals ze volgens mij in Engeland doen, met custardsaus.

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...