12 januari 2011

Hollandse nasi


 Een wazige foto, maar absoluut geen wazig recept! Makkelijk te maken, ook voor een groot gezin, en met wat extra rauwkost een goede maaltijd.


Ham, kaas en eieren, dat klinkt toch wel Hollands? Bij de Chinees heb ik in elk geval nooit kaas door het eten aangetroffen. Bij ons wel, gisteren, door de nasi, en het was verrassend lekker.

Kook witte rijst gaar. Snijd prei in de lengte in 'kwarten', daarna in kleine stukjes. Wij gebruiken 2 hele preien. Snijd een stuk kaas in blokjes.
In een wok of braadpan de prei even aanbakken/fruiten in een beetje olie. Daarna maak je nog snel een dikke omelet van een aantal eieren met een scheutje melk en wat paprikapoeder. De omelet snijd je in stukjes, en als de rijst gaar is gooi je alles door elkaar: rijst, prei, stukjes omelet, kaasblokjes en een pakje hamblokjes. Met een scheutje ketjap erdoor vond ik het onweerstaanbaar!

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...