05 februari 2010

Boodschappenlijstje


 Omdat het handig is om van houdbare etenswaren een standaard voorraad aan te houden, staat dat bij ons op een (Excel-)lijstje. Per artikel staat aangegeven hoeveel er in voorraad zou moeten zijn. Ik hoef dus met het lijstje in de hand alleen maar langs de voorraadkasten en de koelkast te lopen om te checken hoeveel we nog hebben en hoeveel er dus bij moet, waarbij er ook nog een volgorde is, zodat ik niet steeds heen en weer hoef. Voor de boodschappen die ik nog "live" bij de supermarkt haal i.p.v. laat bezorgen, gebruik ik trouwens de volgorde zoals die in de winkel ligt, want ik loop liever thuis een beetje heen en weer, dan in de supermarkt. Als dat lijstje ingevuld is, komen er nog de eenmalige dingen bij die we bijv. nodig hebben voor recepten die we willen uitproberen, maar op deze manier is het meeste denkwerk voorgekauwd, en dat is best handig!

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...