23 oktober 2009

Friso leest

 

Friso zit in groep 3. Thuis leest hij voor:
"Er... waren.... eens..." (Ben: "twee beren") .... Friso, onverstoorbaar: "twee.... beren." (Ben, snel: Grote beer en kleine beer). Friso, heel wat langzamer: "Grotte.. eh grote .... beer.... en ..... kleine.... beer".
Op dit punt had ik het niet meer van het lachen. Komt Ben naar mij toe: "is niet grappig". "O, dan zal ik wel huilen". "Nee, ook niet. Het is gewoon goed". Op het moment dat ik dit typ, is Friso nog steeds bezig met hardop lezen, en is hij inmiddels aardig op gang gekomen.
Tja, het is best handig als je wordt voorgelezen zoals Ben, zodat je je lievelingsboeken uit je hoofd kent, maar de wil om zelf dingen te kunnen lezen, zoals Friso die heeft, valt zeker in de categorie prijzenswaardig!

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...