20 september 2009

Over latten leggen - hoog en laag

Na een verbouwing van ruim drie maanden (door de aannemer), die voor de bouwvak redelijk ver af was, en grootse plannen die wij zelf allemaal zouden afronden voor de aanstaande bevalling, en na de weken die op de bouwvak zijn gevolgd, waarin we stap voor stap de grootse plannen zijn gaan realiseren, is het tijd om tot het nuchtere besef te komen dat niet alles op tijd af zal komen. Het gewone leven is inmiddels ook weer begonnen, met alle eisen die daardoor aan ons gesteld worden, en er is gewoon niet zo heel veel tijd beschikbaar voor het maken van kasten, behangen, vloeren leggen, naaien van gordijnen, etc., laat staan voor het elke keer naar de stad rijden om weer wat uit te gaan zoeken. Ik heb ontdekt dat het veel prettiger werkt om onszelf voor één dag een (haalbaar) doel te stellen, dan te gaan jagen om zoveel mogelijk van de enorme berg werk die er nog ligt, weg te werken. En hoe prettig het is om dat doel ook te halen, misschien zelfs een bonusklusje te doen. Kortom: leg wel een lat, maar op de juiste hoogte! 

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...