05 april 2011

Heikel onderwerp


 Meestal heb ik het hier niet over heikele onderwerpen, of je moet het heikel vinden dat je kinderen van 3 jaar laat meehelpen in de keuken, of zo.

Maar vanmorgen tijdens het krantenfietsen had ik mooi even de tijd om na te denken over het artikel dat vandaag op de voorpagina van het ND staat, over moslims dus. Een heikel onderwerp?

Sommige mensen die zich christen noemen, doen dingen waar ik met mijn verstand niet bij kan. Een koran verbranden bijvoorbeeld. Met zoveel mogelijk media-aandacht. En dat terwijl ze zich ervan bewust zijn, dat ze grote groepen mensen daarmee tot in het diepst van hun ziel kwetsen. Hetgeen in Afghanistan inderdaad leidde tot een golf van geweld en moord op westerse mensen.
Prettig verrast was ik door de uitspraken die Ibrahim Hooper (woordvoerder van de Amerikaanse moslimraad) vandaag in het ND doet. Hij veroordeelde het Afghaanse geweld dat naar aanleiding van deze koranverbranding was opgelaaid, als een 'totaal verkeerde reactie', omdat voor iedereen vrijheid van meningsuiting moet gelden. 'Zelfs als het gaat om de vrijheid om dwaze en onverantwoordelijke dingen te roepen; al moet ieder zich realiseren dat hij niet het leven van anderen in de waagschaal moet stellen'.

Met sommige moslims voel ik mij meer verbonden dan met veel christenen.

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...