18 maart 2011

Hier doet 'ie het voor


 Na 10 dagen niet schelden besloten we dat Casper nog eens 10 dagen nodig had om het nieuwe patroon er helemaal goed in te krijgen. Het patroon van niet iemand uitschelden als hij boos wordt. En inderdaad, na die tweede 10 dagen praatten we er samen over en waren we het wel eens dat het hem eigenlijk geen moeite meer kostte.


Dus werd het tijd voor een vervolgafspraak. N.M.B. De junioren weten al wel wat dat betekent: Niet Mee Bemoeien. Dat leek ons een geschikt vervolgthema, en Casper ook wel. En passant doen Hidde en Friso ook mee aan de afspraak. Die luidt als volgt: als een van de jongens zich  op een storende manier met een ander bemoeit, en een van ons (ouders) zegt NMB, dan houdt diegene direct zijn mond tegen die ander. Lijkt lastig, maar door de reminder wel te doen - dachten wij. Zo dachten de drie jongens ook. Eén dag hadden we nodig om erin te komen, vandaag werkt het als een trein. Tegelijk met het herinneren aan de afspraak, herinneren we ook aan de Beloning, namelijk Lego Ninjago. Dat is waar alle vier de lagere-school-junioren tegenwoordig helemaal weg van zijn, en dat komt goed uit, want op deze manier kunnen ze mooi voor iets duur(zaam)s sparen.

Misschien wel net zo belangrijk, is de andere Beloning, namelijk het groeiende zelfvertrouwen en uiteraard de onderlinge saamhorigheid die de laatste tijd meer dan vroeger te merken is.

En daar doe ik het dan weer voor.

Geen opmerkingen:

Mijn website

 Zou ik tussen al het schrijven door nog vergeten dat er ook nog een blog was... Mijn blog staat niet meer op nummer één als ik aan schrijve...